شهرستان سردشت
نوشته شده توسط : ریوان

چشم اندازهای طبیعی مشهور سردشت :

آبشار شلماش : از مهمترین آبشارهای حوزه زاب در مسیر رودخانه شلماش قرار دارد . در اطراف آبشار پوشش جنگلی متراکم وجود دارد که از چشم اندازهای طبیعی زیبای منطقه محسوب شده و سالیانه مردم زیادی را به خود جلب می کند . در چند سال اخیر با اقدام به آسفالت جاده سردشت به آبشار شلماش وهمچنین احداث سرویس های بهداشتی و جایگاه مخصوص برای رفاه و اسکان موقت خانوادهای مهمان و همچنین وجود تورهای سیاحتی به شلماش موجبات جذب گسترده تر توریست به این منطقه خوش آب و هوا فراهم شده است.

نمای زیبائی از آبشار زیبای شلماش سردشت

چشمه گراوان : این چشمه از چشمه های آب معدنی می باشد که املاح در آن حداقل یک گرم در لیتر می باشد .این چشمه در نزدیک روستای کانی گویزدر جنوب شرقی حوزه زاب واقع است . که آب جوشان از ان بیرون می آید.در کل آب این چشمه معدنی و گاز دار می باشد و آب چشمه از نظر سنتی جهت معالجه امراض جلدی شهرت داشته و خواص درمانی بیو فیزیو لوژیکی دارد .آب این چشمه پس از جریان در سطح زمین از خود موادی بر جای می گذارد که روز به روز بر حجم توده مخروطی شکل آن افزوده می گردد .

 

نمای زیبائی ازچشمه آب معدنی گراوان

از بناهای زیارتی مشهور سردشت میتوان :مقبره شیخه سور، ابن الحاج ،ملا یوسف اصم ، شیخ محمد امین نقشبندی ، پیر بابا،شیخ ابوبکرنیزه ، شیخ مولانا ، بشر و عون از اصحاب شهید صدر اسلام(در مسجدروستای اسلام اباد) رانام برد.

 

 

 

 

منبع:سایت شهرداری سردشت

http://www.sardasht90.loxblog.com/admin.php




:: موضوعات مرتبط: سردشت رابیشتر بشناسیم , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان سردشت ,
:: بازدید از این مطلب : 868
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 28 / 1 / 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: